درباره اسپانیا

 درباره اسپانیا

 در این قسمت اطلاعات کلی درباره اسپانیا را برای شما مطرح کرده ایم که به شناخت هر چه بیشتر شما از این کشور کمک خواهد کرد .کشور اسپانیا  تمدن و زبان و فرهنگ مختص به خود همواره یکی از مهمترین کشورهای جهان می باشد . کشور اسپانیا دارای جاذبه ها و مکان های دیدنی  فراوانی می باشد که همواره مورد  توجه گردشگران بوده است .هر ساله مسافران زیادی با استفاده از تور اسپانیا به این کشور سفر کرده واز آن دیدن میکنند.

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا با فرهنگ، تمدن، زبان و آثار تاریخی که در دل دارد همواره یکی از مهمترین و زیباترین کشورهای اروپا و جهان بوده است . سواحل زیبایی که در اطراف آن قرار گرفته است بر شکوه و عظمت آن افزوده است به گونه ای که سالانه میلیون ها گردشگر برای دیدن زیبایی های این کشور به آن جا سفر می کنند . درباره اسپانیا آنچه حائز اهمیت است تاریخ و تمدن این کشور است که تاریخی بسیار باشکوه پشت سر این کشور قرار گرفته است که بر تمدن و فرهنگ آن جلوه ی خاصی داده است . در سال ۲۰۰۷ اسپانیا ،  رتبه ی ۱۱ اقتصاد دنیا را در دست گرفت و اینک با گسترش فرصت های شغلی فراوان در این کشور همواره مورد توجه بسیاری از تاجران و سرمایه گذاری قرار گرفته است. کشور اسپانیا سرشار از الهام برای بسیاری از نویسندگان و شاعران نیز بوده  به همین دلیل افراد مشهور بسیاری در عرصه ی هنر و فرهنگ نیز در این کشور وجود دارد.

حکومت در اسپانیا

 حکومتی که بر کشور اسپانیا  حاکم می باشد حکومت پادشاهی مشروطه و موروثی بوده که در مجلس آن نیز ۲ حزب برای قانون گذاری انتخاب شده است . نخست وزیر کشور اسپانیا  که همان حکم رییس جمهور اسپانیا را دارد توسط پادشاه اسپانیا معرفی و منصوب می گردد البته بعد از انتخابات انجام شده در مجلس و بررسی های لازم توسط کنگره می تواند به کار گمارده شود . البته در طول تاریخ حکومت اسپانیا دستخوش تغییرات زیادی بوده ولی حکومت پادشاهی همواره پا بر جا بوده است .

[caption id="attachment_6326" align="aligncenter" width="800"]حکومت در اسپانیا حکومت در اسپانیا[/caption]

جغرافیای اسپانیا

کشور اسپانیا ، کشور مستقل در شبه جزیره ی ایبری می باشد که در جنوب غربی اروپا واقع گردیده و از جمله کشورهای پیشرفته ی این کشور به شمار می آید .آنچه درباره اسپانیا قابل توجه است موقغعیت جغرفیایی این کشور است که از دو سمت توسط دریای مدیترانه احاطه گردیده است که همین امر بر آب و هوای این کشور و پیشرفت تجارت بندری آن تاثیر فراوان گذاشته است . از همسایه های آن می توان به کشور پرتغال، فرانسه، مراکش اشاره کرد . البته از سمت غرب نیز با اقیانوس اطلس مرز مشترک دارد در واقع می توان گفت از هر بخش این کشور به دریا راه وجود دارد . در حالت کلی مساحت آن نیز یک سوم مساحت ایران می باشد و در رتبه بندی های مساحت در جهان رتبه ی ۵۰ را دارد . البته دومین کشور بزرگ قاره ی اروپا نیز می باشد .هر ساله مسافران زیادی با استفاده از تور اسپانیا به این کشور سفر کرده واز آن دیدن میکنند.

[caption id="attachment_6327" align="aligncenter" width="800"]جغرافیای اسپانیا جغرافیای اسپانیا[/caption]

جمعیت و مذهب مردم

جمعیت کشور اسپانیا طبق آخرین سرشماری که انجام شده بالغ بر ۴۵ میلیون است و ۵۶ امین کشور پرجمعیت دنیا می باشد . اگر چه نزدیک به ۴۵ درصد مردم آن را کاتولیک ها تشکیل می دهند . به صراحت می توان گفت که مردم این کشور نژاد پرست نیستند به همین دلیل معمولا گردشگران در طول سفر خود از این برخورد مردم اسپانیا خوشحال می شوند.انچه درباره اسپانیا قابل توجه بشمار می آیدنژاد پرستی مردم این کشور است . شما نیز در تعامل با مردم اسپانیا می توانید شاهد این رفتارشان شوید . امنیت بالایی نیز در بسیاری از شهر های کشور اسپانیا  حاکم است که این امر نیز سفر گردشگران را به این کشور مطلوب ساخته است .

[caption id="attachment_6328" align="aligncenter" width="800"]جمعیت و مذهب مردم جمعیت و مذهب مردم[/caption]

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای حاکم بر کشور اسپانیا  بسیار متغیر می باشد به گونه ای که هر یک از بخش های آن دارای آب و هوای ویژه ای است . معمولا بخش های شمالی کشور دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی بوده و بخش های جنوبی و مرکزی و شرقی دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده است به همین دلیل معمولا زمستان های طاقت فرسا در این قسمت ها دیده نمی شود . جنوب شرقی کشور بالعکس دارای زمستان های سرد و تابستان های داغ می باشد . اگر شما در طول سفر خود به اسپانیا به دنبال این هستید که محل خنکی را انتخاب کنید معمولا مناطق کوهستانی این کشور پیشنهاد می شود

[caption id="attachment_6329" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای اسپانیا آب و هوای اسپانیا[/caption]

زبان رایج مردم اسپانیا

درباره اسپانیا بهتر است بدانید که بیشتر مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند . البته در شمال شرقی کشور اسپانیا ، مردم کاتالان و در شمال غربی کشور اسپانیا  مردم گالیسین به زبان خاص خود صحبت می کنند . البته در شمال آن برخی افراد به زبان باسک تکلم دارند . زبان اسپانیایی علاوه بر اسپانیا، زبان اصلی کشورهای مهم دیگری از جمله آرژانتین، ونزوئلا، مکزیک، کوبا و ... می باشد به طوری که در کل دنیا ۳۳۲ میلیون نفر به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. البته در سال های اخیر توجه به زبان اسپانیایی افزایش پیدا کرده است و افراد بسیاری علاقه مند به یادگیری این زبان زنده ی دنیا هستند.

[caption id="attachment_6330" align="aligncenter" width="800"]زبان رایج مردم اسپانیا زبان رایج مردم اسپانیا[/caption]

مهمترین شهرهای اسپانیا

آنچه درباره اسپانیا در این بخش توضیح میدهیم اهمیتد این کشور است. کشور اسپانیا  دارای ۱۷ ایالت می باشد که هر کدام از این ایالت ها به طور جداگانه دارای مرکز و دولت محلی خاصی می باشد که توسط مجلس و دولت محلی خود نیز اداره می شود ولی در حالت کلی همه ی ایالت ها زیر نظر دولت اصلی اسپانیا می باشد . مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا یکی از مهمترین شهرهای این کشور است که هر ساله مسافران زیادی با استفاده از تور اسپانیا به این شهر سفر کرده واز آن دیدن میکنند. از دیگر شهر های بزرگ اسپانیا می توان به بارسلون، سویا، والنسیا، سگویا، گرانادا، مالاگا اشاره کرد .

[caption id="attachment_6331" align="aligncenter" width="800"]مهمترین شهرهای اسپانیا مهمترین شهرهای اسپانیا[/caption]

ادبیات و فرهنگ در کشور اسپانیا

ادبیات و فرهنگ اسپانیا همواره در ادبیات جهانی جایگاه ویژه ای داشته است به گونه ای که بسیاری از آثار هنری این کشور به زبان های دیگر ترجمه شده است . درباره ی اسپانیا بهتر است بدانید که هنرمندان سرشناس این کشور شهرت جهانی دارند که از جمله آن ها می توان به میگل سروانتس اشاره کرد که خالق آثار بی نظیری مانند دون کیشوت است . ارنست همینگوی، نویسنده ی بسیار ماهر توانست با کتاب زنگ ها برای که به صدا می آید در سراسر جهان غوغای خاصی ایجاد کند . در بین هنرمندان اسپانیا می توان موسیقیدان های بسیار برجسته ای را نیز دید رقص و موسیقی فلامنکو تقریبا از فرهنگ اسپانیا جداناپذیر است درباره اسپانیا بهتر است بدانید که هدف بیشتر گردشگران برای سفر به اسپانیا بیشتر به منظور آشنایی با فرهنگ و ادبیات این کشور می باشد .

[caption id="attachment_6332" align="aligncenter" width="800"]ادبیات و فرهنگ در کشور اسپانیا ادبیات و فرهنگ در کشور اسپانیا[/caption]

جاذبه های گردشگری اسپانیا

 جاذبه های بسیاری در کشور اسپانیا  وجود دارد که سبب شده است یکی از پرترددترین کشورها در قاره اروپا باشد به گونه ای که هر سال تورهای فراوانی برای سفر به اسپانیا برگزار می شود که توسط گردشگران نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد . درباره ی اسپانیا بهتر است بدانید که در حالت کلی صنعت گردشگری در این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و درآمدهای هنگفتی از این صنعت به دست می آید به همین دلیل دولت اسپانیا به گسترش امکانات رفاهی گردشگران توجه ویژه ای دارد . از مهمترین مکان های دیدنی کشور اسپانیا ، جزایر قناری است که منظره ی طبیعی بسیار دیدنی با انواع مختلفی از آبزیان را برای گردشگران فراهم کرده است . شهر مادرید با سبک مدرن و سنتی در کنار هم همواره مرکز اصلی مقصد گردشگران بوده است . درباره اسپانیا آنچه حائز اهمیت است تاریخ و تمدن این کشور است که تاریخی بسیار باشکوه پشت سر این کشور قرار گرفته است .بسیاری از آثار تاریخی موجود در این شهر همواره دیدگان گردشگران را روشن می کند . مجسمه های گوناگون مربوط به قرن های قبل را می توانید در سراسر شهر مادرید مشاهده کنید . موزه ی دل پرادو نیز از مشهورترین موزه ها در اروپا می باشد که آثار بسیار بی نظیر را نگه داری می کند . کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلونا یک اثر معماری بی نظیری می باشد که مملو از رنگ های گوناگون است . کاستا براوا از زیباترین ساحل های اسپانیا می باشد که که امکان انجام ورزش های آبی از جمله موج سواری، کایت سواری و اسکی روی آب فراهم می باشد . قصر سلطنتی مادرید که محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است همواره در برگزاری مراسم های ویژه و جشن ها مورد توجه اهالی اسپانیا و حتی گردشگران قرار می گیرد . در طول سفر به کشور اسپانیا  حتما سعی کنید از مکان های دیدنی آن بازدید کنید .

[caption id="attachment_6333" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های گردشگری اسپانیا جاذبه های گردشگری اسپانیا[/caption]

درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط اسپانیا، وقت سفارت اسپانیا، ویزای اسپانیا، تور اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱