غذاهای رودوس

غذاهای رودس

غذاهای رودس با داشتن طعم بی نظیر همواره مورد پسند بسیاری از گردشگران است. طرز تهیه ی غذاهای رودس بسیار آسان است و شما می توانید تمامی این غذاهای لذیذ را در بیشتر رستوران های رودس امتحان کنید. فرق نمی کند شما گیاه خوار هستید یا نه؛ زیرا برخی از غذاها امکان تهیه و سرو بدون گوشت را نیز دارند. در اینجا مهمترین غذاهای رودس را برای شما معرفی می کنیم.

جزیره رودس یکی از بزرگ ترین جزیره ی کشور یونان است که با توجه به جاذبه های بی نظیر طبیعی همواره مورد توجه گردشگران در سراسر جهان قرار گرفته است. صنعت گردشگری در این جزیره بسیار پررونق می باشد. به همین دلیل مسئولان، ایده های جدیدی را برای افزایش رفاه گردشگران در نظر گرفته اند. از جمله اینکه محل های اقامتی لوکس و رستوران های با شکوه و البته با بهترین غذاهای رودس آماده ی پذیرایی از گردشگران و مهمانان است.

اگر جزیره ی رودس را برای سفر انتخاب کرده اید، در طول سفر حتماً از غذاهای رودس امتحان کنید. مطمئن باشید با یک بار امتحان طعم غذاهای رودس را هیچ گاه از دست نخواهید داد. در این جا 4 نمونه از غذاهای رودس را برای شما معرفی می کنیم. غذاهای رودس با توجه به طعم و اودیه جات به کار رفته شهرت جهانی دارد. بیشتر غذاهای رودس را می توانید در منوی تمام رستوران ها پیدا کنید.

غذای موسکا

غذای موسکا یکی از لذیذترین غذاهای رودس یونان می باشد که محبوبیت ویژه ای نیز در میان مردم جزیره ی رودس دارد. تقریباً در تمامی منوی رستوران های رودس شما می توانید این غذا را پیدا کنید. مواد لازم به کار رفته برای تهیه ی این غذای رودسی گوشت، بادمجان و پنیر های ویژه و مخصوص محلی استفاده می شود. آشپزهای ماهر رودس این غذا را با بهترین و لذیذترین طعم آماده و تهیه می کنند. البته اگر شما گیاهخوار هستید می توانید آن را بدون گوشت سفارش دهید. موساکا بدون گوشت نیز طعم عالی دارد و معمولاً سفارش داده می شود.

[caption id="attachment_613" align="aligncenter" width="800"]غذای موسکا غذای موسکا[/caption]

غذای فاسولادا

غذای فاسولادا نیز از دیگر غذاهای رودس معروف است که به عنوان غذای ملی نیز در نظر گرفته می شود و در بیشتر مراسم ها از جمله شب های سال تحویل و مراسم های ویژه مانند جشن ها این غذا تهیه و سرو می شود. این سوپ ساده از لوبیای سفید تهیه می شود. این غذا دارای طعم بی نظیر و عطر ویژه ای است. مواد غذایی به کار رفته در آن، لوبیا سفید و زیتون است. البته از سبزیجات و گیاهان مخصوصی که در این ناحیه رشد می کند نیز برای تزیین و همچنین لذیذتر شدن شدن آن استفاده می شود. شما می توانید در تمامی رستوران های رودس این غذا را امتحان کنید.

[caption id="attachment_614" align="aligncenter" width="800"]غذای فاسولادا غذای فاسولادا[/caption]

غذای یمیستا

غذای یمیستا نیز یکی از غذاهای رودس است که به عنوان غذای سنتی در نظر گرفته می شود این غذا حس تازگی می دهد؛ زیرا در آن از تازه ترین سبزیجات استفاده شده است. شما می توانید این غذا را در رستوران های محلی میل کنید. مواد غذایی به کار رفته برای تهیه ی این غذا، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، پنیرهای محلی و ... است. اگر در طول سفر خود می خواهید یک غذای سبک را امتحان کنید این غذا گزینه ی خوبی است. با توجه به مواد غذایی به کار رفته برای تهیه ی آن، این غذ با هر سلیقه ای سازگار است و معمولاً تمامی افراد از طعم آن لذت می برند.

[caption id="attachment_615" align="aligncenter" width="800"]غذای یمیستا غذای یمیستا[/caption]

غذای دلماداکیا

غذای دلماداکیا نیز از دیگر غذاهای رودس معروف می باشد که به ویژه در جزیره ی رودس سرو می شود و مواد غذایی جالبی برای تهیه ی آن استفاده می شود. وجود برگ انگور به همراه برنج برای بیشتر گردشگران بسیار عجیب به نظر می رسد. ولی با چشیدن طعم آن، عاشق این غذا می شوند. شما نیز در طول سفر خود به این جزیره حتماً این غذا را امتحان کنید. مواد غذایی به کار رفته در تهیه ی آن، برگ انگور، برنج، دانه های کاج، سبزیجات مختلف است.

تمامی غذاهای رودس یونان مورد پسند بیشتر گردشگران قرار می گیرد به همین دلیل رستوران های مختلف و بسیاری در سراسر این جزیره تأسیس شده است. به محض ورود به این شهر می توانید اطلاع کاملی را از رستوران های رودس بدست آورید و با یک برنامه ریزی خوب در طول سفر خود از بهترین غذاهای رودس لذت ببرید. البته ناگفته نمامد تمامی غذاهای رودس با وجود داشتن طعم بی نظیر قیمت مناسبی نیز دارند. به همین دلیل نگران هزینه های حاصل از آن در طول سفر نباشید.

[caption id="attachment_616" align="aligncenter" width="800"]غذای دلماداکیا غذای دلماداکیا[/caption]

غذای باقلوا

غذای باقلوا نیز جزء مهمترین غذاهای رودس است که البته اینک در بسیار کشورها تهیه می شود. با وجود اینکه در بیشتر مناطق این غذا به عنوان یک شیرینی در نظر گرفته می شود. ولی در این جزیره، مردم از آن به عنوان یک وعده ی غذایی یاد می کنند. طرز تهیه ی آن نیز همانند باقلوای تهیه شده در کشور ماست ولی آشپزهای ماهر رودس از شربت مخصوصی برای تهیه ی آن استفاده می کنند. همه ی غذاهای رودس لذیذ و خوشمزه هستند به همین دلیل برخی از آن ها شهرت جهانی دارند و در لیست غذاهای بین المللی قرار می گیرند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱