پارک های نیس

پارک های نیس

اگر قصد سفر به نیس و بازدید از جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر زیبا را دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً به سراغ بازدید از پارک های نیس نیز بروید. این شهر ساحلی و زیبا دارای فضای سبز و همچنین پارک های بسیار زیبایی می باشد که توصیه می کنیم حتماً به آن ها سر بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بهترین و معروف ترین پارک های نیس را معرفی کنیم.

[caption id="attachment_643" align="aligncenter" width="780"]پارک های نیس پارک های نیس[/caption]

تفرجگاه انگلیسی ها در نیس

یکی از بهترین پارک های نیس و همچنین زیباترین بخش شهر، بخش تفرجگاه انگلیسی ها می باشد. شاید برایتان عجیب باشد که چرا نام این تفرجگاه را در لیست پارک های نیس آورده ایم در حالیکه در واقع این تفرجگاه یک خیابان ساحلی می باشد. این خیابان که مخصوص پیاده روی بوده و بخش هایی از آن نیز برای دوچرخه سواری تعبیه دیده شده است، در امتداد خلیج فرشتگان قرار گرفته است. نام این تفرجگاه نیز از زمانی که انگلیسی های مرفه به این شهر سفر می کردند و در این خیابان نزدیک ساحل قدم می زدند به این نام درآمد. در اطراف این خیابان می توانید از منظره ی تلاقی ساحل و دریا به همراه درختان نخل زیبا لذت ببرید. تعدادی دیگر از معروف ترین پارک های نیس نیز در اطراف همین بخش از شهر قرار گرفته اند که دارای معماری فرانسوی و اصیلی می باشند.

باغ آلبرت اول

از دیگر پارک های نیس که در اصل یک باغ بوده و پس از آن به روی عموم بازگشایی شده و تبدیل به پارک شده است، همین باغ آلبرت اول می باشد. در این پارک می توانید یک صحنه تئاتر روباز به نام تئاتر وردور را مشاهده نمایید. همچنین در بخش شمالی این پارک نیز کاخ ماسنا قرار گرفته است. این مکان به محلی برای کنسرت های موسیقی مخصوصاً در تابستان و بهار که شرایط جوی مساعد برای اجرا در فضای باز می باشد، تبدیل شده است. پیشنهاد می کنیم حتماً از باغ آلبرت اول به عنوان یکی از بهترین پارک های نیس دیدن کنید.

[caption id="attachment_644" align="aligncenter" width="780"]باغ آلبرت اول باغ آلبرت اول[/caption]

پارک فونیکس

پارک فونیکس یکی از بزرگ ترین پارک های نیس می باشد که در وسعتی هفت هکتاری واقع شده است. در بخشی از این پارک یک گلخانه قرار دارد که از تمام گیاهان سراسر دنیا در آن نمونه هایی یافت می شود. از دیگر بخش های مهم این پارک، بخش جزیره بدون زمان می باشد که پیشنهاد می کنیم حتماً به آن سری بزنید. از دیگر بخش های دیدنی پارک که یک از زیباترین پارک های نیس می باشد می توان به جنگل بامبو و دریاچه ی مصنوعی آن با انواع پرندگان و حیوانات آبزی اشاره نمود. همچنین در این پارک یک بخش نیز به موزه اختصاص داده شده است که مربوط به موزه ی هنر آسیایی می باشد.

[caption id="attachment_645" align="aligncenter" width="780"]پارک فونیکس پارک فونیکس[/caption]

پارک شاتو

از دیگر پارک های نیس که شهرت آن در زیبایی و سرسبزی آن است،پارک شاتو می باشد. در واقع پارک شاتو یک پارک صخره ای است که طراحی آن که در قسمت قدیمی شهر نیز قرار گرفته است، به صورتی است که از بالای صخره های آن می توانید نمایی زیبا و کامل را از شهر نیس ببینید. در بخش های بالایی این پارک صخره ای نیز می توانید آب نماهایی زیبا که از دل صخره ها بیرون آمده اند را مشاهده کنید.

[caption id="attachment_646" align="aligncenter" width="780"]پارک شاتو پارک شاتو[/caption]

باغ گیاه شناسی

از دیگر پارک های نیس که علاوه بر زیبایی و جنبه گردشی، دارای جنبه ی آموزشی نیز می باشد، همین باغ گیاه شناسی است. شما می توانید یک روز کامل را در این پارک بگردید و با انواع گونه ی گیاهان و گل ها از سراسر دنیا آشنا شوید. اگر بخواهید به باغ گیاه شناسی نیس بروید، باید به سمت شرق شهر و در نزدیکی گذرگاه بروید. در این باغ که در واقع در لیست پارک های نیس در صدر بزرگترین ها قرار می گیرد، می توانید 3500 گونه ی گیاهی مختلف را مشاهده کنید. بیشتر این گیاهان از مناطق گرمسیری نظیر مکزیک، جزایر قناری، یونان و جنوب آفریقا می باشند.

[caption id="attachment_647" align="aligncenter" width="780"]باغ گیاه شناسی باغ گیاه شناسی[/caption]

پارک قلعه

این پارک در واقع برگرفته از قلعه باستانی نیس می باشد که بر بالای تپه ای به ارتفاع 92 متر قرار گرفته است. علاوه بر خود قلعه ی نیس که جزء آثار قدیمی و جاذبه های گردشگری می باشد؛ پارکی که در اطراف این قلعه ساخته شده است نیز خود به یکی از زیباترین پارک های نیس فرانسه تبدیل شده است. این تپه بلندترین نقطه ی داخل شهر می باشد. پس می توانید از بالای آن دریا و تفرجگاه انگلیسی را ببینید. می توانید خوتان پیاده به بالای تپه بروید. ولی اگر توان این کار را ندارید می توانید از آسانسور یا قطار کوچکی که در پایین تپه قرار دارد و بازدیدکنندگان را به بالای آن می برند، استفاده کنید.

[caption id="attachment_648" align="aligncenter" width="780"]پارک قلعه پارک قلعه[/caption]

تعدادی از پارک های نیس را در متن حاضر مورد بررسی قرار دادیم. این شهر به علت پر گردشگر بودن از فضاها و پارک های زیادی برخوردار می باشد. همچنین تعداد پارک های آبی نیز در نیس کم نیست.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱