میدان ووژ پاریس

میدان ووژ پاریس

همانطور که می دانید شهر پاریس یکی از کلان شهرهای پرجمعیت دنیا می باشد. در این شهر زیبا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که میدان ووژ پاریس یکی از مهم ترین آن ها می باشد. امروزه افرادی زیادی از گوشه و کنار دنیا برای بازدید از میدان ووژ پاریس راهی این شهر می شوند تا این مکان تاریخی و قدیمی را از نزدیک ببینند. میدان ووژ پاریس در یکی از محله های زیبا و دوست داشتنی پاریس قرار دارد و امروزه از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین میدان های عمومی پاریس یاد می کنند.

[caption id="attachment_524" align="aligncenter" width="780"]میدان ووژ پاریس میدان ووژ پاریس[/caption]

شهر پاریس


همانطور که می دانید شهر پاریس پایتخت فرانسه می باشد. این شهر دارای جمعیتی بیش از 12 میلیون نفر است. امروزه شهر پاریس یکی از کلان شهرهای دنیاست و دارای جمعیت زیادی است. به این شهر لقب شهر عشاق نیز داده شده است. در این شهر جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران بسیار زیادی می باشد. بیشتر مناطق گردشگری پاریس مانند حمام ها، کاخ ها، سالن ها، معبدها، موزه ها در دوران امپراطوری ساخته شده است.


این شهر در بیشتر زمینه های هنری، سیاسی، افتصادی، تحصیل و ... پیشرفت های زیادی داشته است و امروزه به عنوان یکی از شهرهای اقتصادی اروپا محسوب می شود. مقر یونسکو نیز در شهر پاریس قرار دارد.

[caption id="attachment_525" align="aligncenter" width="780"]شهر پاریس شهر پاریس[/caption]

درباره میدان ووژ پاریس


میدان ووژ پاریس یکی از میدان های اصلی و قدیمی پاریس می باشد. نام اصلی میدان ووژ پاریس، میدان رویال است. این میدان یکی از میدان هایی قرار گرفته است که از نقشه برای ساخت آن استفاده شده است. میدان ووژ پاریس در بین سال های 1605 تا سال 1612 ساخته شد.


دستور ساخت این میدان بزرگ را شاه هنری چهارم داد. گفته شده است که در اوایل ساخت این میدان یعنی قرن های هفدهم و هجدهم میلادی زندگی در اطراف میدان ووژ پاریس بسیار گران بوده است و فقط اشراف می توانستند در اطراف آن زندگی کنند. به گونه ای که می توان گفت که این محله ثروتمند نشین بوده است.

این میدان اصلی و تاریخی پاریس است که جشن ها و مراسم زیادی در آن برگزار می شود. البته تاکنون مسابقات ومهمانی ها و عروسی اشراف زادگان زیادی در آن برگزار شده است.
می توان گفت که شهرت میدان ووژ پاریس به دلیل جایگاه اصیل و تاریخی آن می باشد.

[caption id="attachment_526" align="aligncenter" width="780"]درباره میدان ووژ پاریس درباره میدان ووژ پاریس[/caption]

 


ویژگی های میدان ووژ پاریس


میدان ووژ پاریس یک میدان پادشاهی است. یکی از ویژگی های برجسته ی میدان ووژ پاریس معماری آن می باشد. معماری میدان ووژ پاریس، رنسانس می باشد. در حوالی این میدان زیبا تمامی خانه ها به یک شکل ساخته شده اند. در اطراف این میدان به یاد ماندنی کاخ های زیادی وجود دارد که مربوط به دوره ی رنسانس می باشند. در میدان ووژ پاریس مکان های دیدنی زیادی وجود دارد که می توان به موزه ی پیکاسو اشاره کرد. این موزه در یکی از ساختمان های قدیمی شهر که متعلق به قرن هفدهم می باشد ساخته شده است.


در گوشه ی میدان ووژ پاریس یک چایخانه به نام ماریاژ فرر وجود دارد که می توانید بهترین چای ها و دمنوش ها را در آن نوش جان کنید. عطر و طعم نوشیدنی های این چایخانه را هرگز فراموش نخواهید کرد. اگر بخواهید می توانید از معطرترین چای های پاریس در این میدان بخرید و به عنوان سوغاتی به همراه خود بیاورید. اگر اهل فست فود هستید باید بدانید که در این میدان یک فلافل فروشی نیز وجود دارد که بهترین فلافل ها را سرو می کند.

[caption id="attachment_527" align="aligncenter" width="780"]ویژگی های میدان ووژ پاریس ویژگی های میدان ووژ پاریس[/caption]


خانه ویکتور هوگو در میدان ووژ پاریس

یکی از بهترین و منحصر به فردترین موزه های پاریس، خانه ویکتور هوگو است. ویکتور هوگو این آپارتمان را که در طبقه ی دوم هتلی که مشرف به میدان ووژ پاریس بود اجاره کرد. هوگو در آن زمان شعر، داستان و نمایش نامه می نوشت. درست در همین خانه هوگو رمان بی نظیر بینوایان را شروع به نوشتن کرد و کوزت در دنیای خیالی او بدنیا آمد. امروزه این هتل تبدیل به یک موزه شده است و توسط اداره ی موزه های پاریس کنترل می شود. هر ساله گردشگران زیادی از این مکان جذاب و زیبا بازدید می کنند.

موزه پیکاسو در میدان ووژ پاریس


علاقه مندان آثار پیکاسو می توانند از آثار باشکوه این هنرمند در موزه پیکاسو در میدان ووژ پاریس بازدید کنند. این موزه نقاشی های کوبیسم متفاوتی از هنرمندان مختلف را در قلب خود جای داده است. موزه پیکاسو همه روزه شاهد حضور گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر دنیا می باشد.


در این میدان بوتیک ها و مغازه های زیادی وجود دارد که می توان چیزهای زیادی از آن ها خرید. مناظر اطراف میدان ووژ دارای چشم اندازهایی فوق العاده هستند که چشم هر بازدید کننده را به خود خیره می کنند. مسئله ی جالب این است که بوتیک ها و مغازه های این میدان در روزهای تعطیل مانند یکشنبه ها باز می باشند و می توانید در این روزها نیز به خرید بپردازید و از حضور خود در این میدان باشکو و تاریخی لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱