بهترین زمان سفر به یونان

بهترین زمان سفر به یونان

یونان کشوری در جنوب شرق قاره اروپا است که با کشورهای بلغارستان، مقدونیه، آلبانی و ترکیه مرز مشترک دارد. بهترین زمان سفر به یونان را می توان از نظر آب و هوایی، فستیوال و قیمت بررسی کرد. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره بهترین زمان سفر به یونان خواهیم پرداخت تا با آگاهی کافی برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

کشور یونان در مکانی که 3 قاره یعنی آسیا، آفریقا و اروپا به هم پیوند خورده اند واقع شده است. بهترین زمان سفر به یونان، کشوری با امپراتوری بیزانس، که 131.990 کیلومتر مربع مساحت دارد فصل تابستان، پاییز و اوایل زمستان خواهد بود که هوای مساعدی در آن مشاهده می شود. البته از نظر قیمت و یا فستیوال می توان بهترین زمان سفر به یونان را بررسی نمود. کشور یونان بر اساس سرشماری که در سال 2016 صورت گرفته است بیش از 11.000.000 نفر جمعیت دارد و جاذبه های فراوانی دارد که سبب جذب گردشگران از سراسر جهان شده است.

[caption id="attachment_96" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به یونان بهترین زمان سفر به یونان[/caption]

آشنایی مختصری با یونان

یونان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب است که جاذبه های متنوعی دارد و موزه های دوران باستان، آثار تاریخ و فرهنگی را در آن خواهید دید. پایتخت این کشور آتن است که پر جمعیت ترین شهر آن به شمار می آید. مردم یونان به زبان یونانی صحبت می کنند و زبان انگلیسی زبان دوم آنها است که آن را به عنوان زبان خارجی می شناسند. با توجه به هدفی که از سفر دارید بهترین زمان سفر به یونان را بررسی خواهیم کرد تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به یونان از نظر آب و هوایی

یونان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در بیشتر ایام سال آفتابی است و گردشگران زیادی در فصل های مختلف به خصوص فصل تابستان و پاییز به آن سفر می کنند. میانگین دما در بین ماه های تیر تا مهر حدود 30 درجه سانتی گراد است و در ماه های دی تا اسفند دما به 10 درجه نیز خواهد رسید و بارندگی رخ خواهد داد. بهترین زمان سفر به یونان از لحاظ آب و هوایی فصل پاییز و اوایل زمستان است که هوا در این کشور ملایم خواهد بود و مسافران کمتری در فصل بهار به یونان سفر می کنند. اگر قصد دارید در زمان خلوت به یونان سفر کنید زمان خوبی خواهد بود و در جشن ایستر ارتدکس نیز می توانید شرکت کنید که فروشگاه ها و رستوران های آن در این زمان برای یک هفته تعطیل هستند. گرمای فصل تابستان طاقت فرسا نیست اما اگر از گرما بیزار هستید زمان مناسبی برای سفر نخواهد بود.

[caption id="attachment_97" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به یونان از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به یونان از نظر آب و هوایی[/caption]

بهترین زمان سفر به یونان برای شرکت در فستیوال

•           فستیوال ماه اوت یکی از فستیوال هایی است که در ماه آگوست برگزار می شود و دلیل آن این است که ماه در این زمان به روشن ترین و زیباترین زمان خود می رسد و مردم جشن هایی به این مناسبت برگزار می کنند. در تاریکی شب شاهد برپایی جشن در یونان برای تماشای ماه خواهید بود.

•           فستیوال هلنیک: یکی از جشن های شناخته شده در یونان فستیوال هلنیک است که محل برگزاری آن شهر آتن و سالن آمفی تئاتر اودئون هرودس آتیکوس می باشد. برای شرکت در این فستیوال از ماه ژوئن تا آگوست به یونان می توانید سفر داشته باشید.

•           فستیوال آپوکریس: فستیوال دیگر یونان فستیوال آپوکریس است که در ژوئن تا آگوست خواهد بود.

[caption id="attachment_98" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به یونان برای شرکت در فستیوال بهترین زمان سفر به یونان برای شرکت در فستیوال[/caption]

بهترین زمان سفر به یونان از لحاظ قیمت

بهترین زمان سفر به یونان از لحاظ هزینه فصل زمستان خواهد بود که به دلیل جمعیت کم گردشگران به راحتی قادر به بازدید از جاذبه ها خواهید بود و قیمت هتل و سایر سرگرمی ها نسبت به فصل بهار و تابستان کمتر است. در فصل زمستان بازدید از موزه باستانی ملی، موزه بناکی و آکروپلیس راحت تر خواهد بود. به طور کلی سفر در فصل های کم گردشگر سبب کاهش هزینه های شما خواهد شد و سفر در فصل های پر گردشگر سبب افزایش قیمت هتل و بلیط هواپیما می شود.

بهترین زمان سفر به یونان برای تفریحات آبی

اگر قصد دارید در سفر به یونان به تفریحات آبی بپردازید و سفر خاطره بخشی را تجربه کنید، فصل تابستان بهترین زمان خواهد بود. با شروع تعطیلات در فصل تابستان به خصوص در 2 ماه ابتدایی آن یعنی ژوئیه و آگوست شرایط آب و هوایی خوبی در یونان برقرار است که آن را برای تفریحات آبی مناسب کرده است. اگر چه این فصل گرم است اما گرمای آن آزار دهنده نیست. در سپتامبر با بالا رفتن دما و رسیدن به 40 درجه تعداد کمتری از گردشگران به یونان سفر می کنند چون گرمای زیاد در این کشور برقرار خواهد بود.

بهترین زمان سفر به یونان برای عشاق

پاییز در یونان شکلی رویایی به خود می گیرد و خیلی خاص می شود. شهرهای یونان در این فصل خلوت هستند و آرامشی وصف ناپذیر در آنها برقرار است، از اینرو پاییز یونان را فصل عشاق می نامند. در سفر به این سرزمین فلاسفه که تمدنی طولانی دارد فصل پاییز را می توانید انتخاب کنید که زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. جاذبه های تفریحی و فرهنگی این کشور که جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است گردشگران زیادی را به سمت خود میکشاند.

[caption id="attachment_99" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به یونان برای عشاق بهترین زمان سفر به یونان برای عشاق[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱