روادید اسپانیا

روادید اسپانیا

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که در فکر دریافت روادید اسپانیا هستید؛ باید در نظر داشته باشید که کشور اسپانیا که یکی از کشور های پر جاذبه و توریستی جنوب غربی اروپاست، جز کشور های توافق نامه شینگن می باشد که از آب هوای معتدل و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است. هر ساله تعداد زیادی توریست ها برای سفر و تعداد زیادی مهاجر برای زندگی اقدام به دریافت ویزای اسپانیا می کنند. همچنین این کشور یک گزینه بسیار مناسب برای تحصیل برای دانشجویان می باشد که شرایط و توضیحات کامل دریافت روادید اسپانیا به شرح زیر است.

اخذ روادید اسپانیا

روادید اسپانیا یا ویزای اسپانیا مجوز صادر شده برای ورود خروج افراد به مرز های این کشور توسط دولت اسپانیا است. با توجه به این که سالانه تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان و همچنین ایران متقاضی دریافت روادید اسپانیا هستند لازم به ذکر است اگر برای بار اول قصد سفر به کشور اسپانیا را دارید می توانید با تور اسپانیا و یا تور اروپا به این کشور سفر کنید؛ که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل حدود 90 روز پیش از سفر خود اقدام به دریافت روادید اسپانیا توسط سفارت اسپانیا کنید. یکی از نکات قابل توجه دیگر در سفر این است که شما از بیمه مسافرتی چه به صورتی جمعی و چه به صورت فردی استفاده کنید، به این صورت که این بیمه دارای دفاتر فعالی در این کشور نیز باشد. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت برای دریافت روادید اسپانیا این است که مسافران در تمام طول سفر خود مدارک شناسایی معتبر و همچنین پاسپورت را همیشه باید همراه خود داشته باشند. سالانه مسافران و گردشگران از طریق رزرو تور اروپا و یا تور اسپانیا به این کشور سفر میکنند.

[caption id="attachment_3909" align="aligncenter" width="780"]روادید اسپانیا روادید اسپانیا[/caption]

مدارک لازم سفارت جهت دریافت روادید اسپانیا

روادید اسپانیا دارای انواع خاصی است که هر کدام به مدارک خاص خود نیازمند است که در ادامه به توضیح انواع ویزا می پردازیم، اما مدارک اصلی که بین تمامی روادید اسپانیا مشترک است و تمامی افراد باید آنها را برای دریافت روادید اسپانیا ارائه دهند به صورت زیر است:

1.فرم درخواست ویزای اسپانیا با امضای صفحه سوم و چهارم ( برای افراد زیر 18 سال توسط والدین امضا شود)

2. 2 قطعه عکس رنگی متعلق به زیر 3 ماه اخیر

3. اصل شناسنامه ( ترجمه ی تمامی صفحات شناسنامه)

4. پرینت وقت مصاحبه از سوی سفارت برای دریافت روادید اسپانیا

5.در صورت داشتن دعوت نامه ، ارائه ی اصل دعوتنامه پلیس و کپی کارت اقامت یا کارت شناسایی دعوت کننده الزامی است

6.رزرو پرواز، رزرو هتل در یکی از شهرها، بیمه نامه ی مسافرتی، هر 3 با مدت یکسان

7.مدارک مالی و بانکی اعم از ریز گزارشات 6 ماه اخیر و نامه تمکن مالی وترجمه سند مالکیت خانه یا ملک تجاری

8.مدارک شغلی اعم از فیش حقوقی ، نامه اشتغال به کار ، حکم کارگزینی برای کارمندان دولتی، ترجمه رسمی جواز کسب برای شاغلین در مشاغل آزاد و اسناد تعیین وضعیت کار

9. متقاضیان زیر 18 سال باید اجازه نامه ی محضری از والدین خود را ارائه دهند.

10 بهتر است ترجمه مدارک خود را به زبان اسپانیایی نیز همراه خود داشته باشید که در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

11. گرفتن کپی از تمامی صفحات استفاده شده گذرنامه قبلی و گذرنامه فعلی به صورت جداگانه

12.هزینه ویزا و ثبت ویزا به یورو

[caption id="attachment_3910" align="aligncenter" width="780"]روادید اسپانیا روادید اسپانیا[/caption]

انواع روادید اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از قطب های جاذب  گردشگری است که  نه تنها برای توریستان بلکه برای  محصلین ، تجار و صاحبان مشاغل از کشور های مورد توجه به شمار می رود که از نظر کیفیت زندگی در رده بندی، جز 10 کشور برتر محسوب می شود. سفارت این کشور ویزای شنگن صادر می کند  که این ویزا اجازه ی سفر به تمامی 24 کشور شنگن را به شما می دهد اما اگر صاحبین ویزای شنگن کشور های طرف قرارداد شنگن را ترک کنند، بدون دریافت ویزای جدید موفق به ورود دوباره نخواهند شد. ویزاهای این کشور از تنوع بالایی برخوردار است اما به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شوند:

1.ویزاهای بلند مدت : تمامی ساکنان شهر های اسپانیا باید دارای روادید بلند مدت باشند تا بتوانند به کار ، تحصیل و اقامت بپردازند به استثناء کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس و اسکاندیناوی

2.ویزاهای کوتاه مدت : این دسته از ویزا برای افرادی که مایل به اقامت در اسپانیا به مدت حداکثر 3 ماه هستند، می باشد و ممکن است در صورتی صادر شود که فرد در اسپانیا ضامن نداشته باشد و یک تور در یک آژانس مسافرتی خریداری کند و یا بلیط و هتل رزرو کند.

3.ویزای انتقالی فرودگاه : یک ویزای حمل و نقل هوایی برای متقاضیانی که فقط از سرزمین شنگ عبور می کنند و منطقه حمل و نقل فرودگاه را ترک نخواهند کرد. مانند پرواز های غیر مستقیم

[caption id="attachment_3911" align="aligncenter" width="780"]روادید اسپانیا روادید اسپانیا[/caption]

روادید بلند مدت اسپانیا

ویزای درمانی: این ویزا برای افرادی است که می خواهند طول درمان بیماری خاص خود را در اسپانیا بگذرانند.

ویزای پزشکی: این نوع از روادید اسپانیا باید دارای تاییدیه کمیسیون پزشکی باشد و موفق به دریافت وقت از سوی کلینیک های اسپانیا شوید.

ویزای اقامت : افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند باید برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

ویزای تحصیلی : این نوع ویزا برای دانشجویانی است که موفق به پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور شده اند.

ویزای تجاری : این ویزا برای تجاری است که با شرکت ها اسپانیایی همکاری داشته و موفق به دریافت دعوت نامه از شرکت های این کشور شده اند. ارائه اصل دعوت نامه الزامی است.

ویزای همراه : اگر یکی از افراد خانواده درجه 1 خود، مانند همسر یا پدر مادر، در اسپانیا زندگی می کنند می توانید برای ملحق شدن به خانواده از این نوع ویزا استفاده کنید.

ویزای بازنشستگی : افراد بالای 65 سال می توانند برای گذراندن باقی عمر خود در این کشور زیبا با این نوع ویزا اقدام کنند.

[caption id="attachment_3912" align="aligncenter" width="780"]روادید اسپانیا روادید اسپانیا[/caption]

روادید کوتاه مدت اسپانیا

ویزای توریستی : این نوع از روادید اسپانیا برای کسانی است که با تور های گردشگری اروپا و یا تور های گردشگری اسپانیا و توسط آژانس های هواپیمایی می خواهند به این کشور سفر کنند.

ویزای کاری : این نوع ویزا اجازه اقامت 3 ماه و کار کردن را به افراد می دهد. فرد باید مدارک خود را جهت اثبات وضعیت شغلی خود ارائه دهد.

ویزای ترانزیت دریایی : این نوع ویزا تنها اجازه اقامت 5 روزه را در منطقه شنگن میدهد.

مدت زمان لازم برای دریافت روادید اسپانیا

برای دریافت روادید اسپانیا اولین قدم دریافت فرم تقاضای روادید اسپانیا است که پس از پر کردن به همراه مدارک لازم که قبلا کاملا ذکر شد برای رزرو وقت سفارت اسپانیا می توانید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام کنید. بعد از پذیرفتن سفارت، باید مصاحبه حضوری انجام شود و پروسه اخذ ویزا کامل گردد. تنها 2 هفته زمان می برد که روادید اسپانیا برای شما آماده شود و هزینه آن حدود 65 یورو می باشد که این در صورتی است که سفارت شما را بپذیرد و مصاحبه به خوبی پیش برود. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و طولانی شدن دریافت پروسه اخذ ویزای اسپانیا، حدود 2 الی 3 ماه قبل اقدام به دریافت کنید.

دریافت وقت از سفارت اسپانیا

یکی از بیشترین سفر ها به اسپانیا که نیاز به دریافت روادید اسپانیا است؛ سفر ها و تور های گردشگری است. سالانه تعداد زیادی متقاضی برای دریافت روادید اسپانیا اقدام میکنند. شما اگر برای بلند مدت و یا حتی کوتاه مدت قصد دریافت ویزای اسپانیا را دارید باید برای رفتن به سفارت اسپانیا اقدام کنید. برای رفتن به سفارت نیاز به وقت قبلی دارید که امکان رزرو به صورت تلفنی وجود ندارد. پس برای دریافت ویزا از سفارت و تعیین وقت قبلی باید به یکی از دفاتر آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت اسپانیا کنید و در زمان مقرر با مدارک کامل حضور پیدا کنید.

[caption id="attachment_3913" align="aligncenter" width="780"]روادید اسپانیا روادید اسپانیا[/caption]

مراحل بعد از درخواست روادید اسپانیا

پس از ثبت فرم درخواست روادید اسپانیا در سفارت و کنسولگری اسپانیا ممکن است مدارک بیشتری لازم به ارائه باشد. به همین منظور متقاضی باید زودتر از سفر خود اقدام به دریافت ویزا کند و مدارک خود را مبنی بر نوع ویزا تماما به سفارت تحویل دهد. طبق دستورالعمل سفارت اسپانیا صدور ویزا حدود 21 روز کاری به طول می انجامد اما در موارد مختلف ممکن است این مدت طولانی تر شود.

دلایل ریجکت شدن روادید اسپانیا

  1. داشتن مدارک جعلی (مهمترین علت رد شدن روادید اسپانیا)
  2. داشتن سابقه جرایم جدی و فعالیت های جنایتکارانه
  3. پاسپورت نامعتبر
  4. عدم توضیح کافی برای اقامت و نداشتن هدف مشخص از سفر
  5. دعوت نامه ی نامعتبر
  6. بیمه نامه ی مسافرتی نامعتبر
  7. نداشتن مدرک معتبر برای اسکان
  8. عدم توانایی پرداخت هزینه ها در طول سفر
  9. جلوتر بودن تاریخ روادید اسپانیا
  10. گواهی تولد غیر قابل قبول و یا گواهی ازدواج
[caption id="attachment_3914" align="aligncenter" width="629"]روادید اسپانیا روادید اسپانیا[/caption]

تهیه بلیط به اسپانیا

از آنجایی که هیچ گونه پرواز مستقیم از ایران به مقصد اسپانیا وجود ندارد لذا شما باید از پرواز های غیر مستقیم استفاده کنید که با یک الی دو توقف به اسپانیا برسید.شما برای این منظور پس از دریافت روادید اسپانیا میتوانید از امارات و قطر به مقصد اسپانیا پرواز بگیرید و همچنین از ایران به سمت ترکیه و از ترکیه به مقصد مادرید می توانید سفر کنید. برای داشتن سفری آرام و مطمئن رعایت نکات بالا به شما کمک می کند که روند دریافت ویزای اسپانیا را سرعت ببخشید و همچنین از بروز مشکلات احتمالی که باعث وقفه و یا رد شدن درخواست شما توسط سفارت اسپانیا می شود، جلوگیری کنید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت اسپانیا، ویزای اسپانیا، تور اسپانیا و تور اروپا 88851080-021